Sunday, August 8, 2010

mencari-cari

aku dilahirkan sbg lelaki
dalam Islam,lelaki adalah pemimpin
tp smue manusie dalam dunie adalah pemimpin
x kre lelaki atau perempuan

nk dijadikan cerita..
aku sampi skrg sedang mencari-cari
mencari-cari ape?
aku sedang mencari-cari aku pny 'leadership'
bkn ape,smue org ade sikap kepimpinan
tp sesetengah org x nmpk
sesetengah plak nmpk

bg aku,aku x nmpk lg dlm diri aku
sbb tu aku cari
tp still dlm proses
sbb bnde ni sukar

sikap kepimpinan
adalah 1 yg sukar sbnrnye..
kenape?
sbb
klu kte jd pemimpin,smue phk kte kne puaskn hati
nk puaskn hati smue pihak mmg ssh
tp klu dh jd pemimpin,kne gak puaskn
walaubagaimana sekalipon

tp klu nk jd pemimpin
kne ade sikap2 ni:
1)jujur
2)amanah
3)x berat sblh
4)xde geng2 yg tersendri
5)bergaul ngn smue org
6)tekun
7)teliti dlm segala aspek
8)ambil berat
9)dgr pendapat org laen
10)bersikap terbuke
byk agy sbnrnye..ni adalah separuh drpdnye

ape yg aku harapkn nnt
aku akan jd pemimpin yg diberkati+diredhai
oleh ALLAH

x kre la ape jns pimpinan
yg pasti
smue manusie
ade tanggujwb msg2
dan perlu memimpin
tanggungjwb tersebut
dgn sebaik2nye..

'pimpinlah org2 disekelilingmu,dgn harapan,mereka akn mengikut
jejak langkahmu sbg pemimpin,tp pimpinlah diri mu
terlbh dahulu mengikut ajaran Islam'

No comments: